Z 2. januarjem 2016 bo potrebno v skladu z Zakonom o davčnem potrjevanju računov vse račune, ki so plačani z gotovino, potrditi pri Finančni upravi RS po predpisanem postopku.
Kateri so gotovinski računi?
to so računi, ki so plačani delno ali v celoti z: gotovino, kovanci, plačilnimi karticami, plačila po povzetju, s poštno nakaznico, moneto. Potrjevati je potrebno tudi vsa prejeta predplačila oz. avanse in jih ob izdobavi poračunati.
Kdo je zavezanec za davčno potrjevanje računov?
Vsi tisti, ki :
- so zavezani voditi poslovne knjige in
- morajo izdati račun po DDV zakonodaji in
- so prejeli za opravljeno dobavo ali storitev gotovinsko plačilo.
Kaj je bistvo ZdavPR?
Je omejitev sive ekonomije na področju gotovinskega poslovanja, spreminjanja izdanih računov plačanih z gotovino. FURS bo tako imel vpogled v izdajanje računov plačanih z gotovino, saj bo zavezanec moral določene podatke iz računa poslati v potrditev na FURS. FURS bo tako izvajal analize prometa in dinamike izstavljanja računov, ugotavljal bo tudi zakonitost zaposlitve in dela ter pravilnost obračunanih davkov in prispevkov.
Kakšen je potek potrjevanja računa?
Za potrjevanje računa se morajo blagajne preko spleta povezati z informacijskim sistemom finančne uprave RS. Ko bo račun elektronsko potrjen, se bo računu izdala posebna unikatna identifikacijska oznaka EOR, ki bo predstavljala potrditev računa. Takšno potrditev bo dobil zavezanec računa pred izdajo oz. izpisom računa.
Na računu se bo prav tako morala izpisati oznaka ZOI in sicer v tekstovni obliki (32 znakov) in v obliki kode. ZOI je zaščitna oznaka izdajatelja računa in vsebuje podatek za ugotavljanje pristnosti izvora računa.
Za davčno potrjevanje računov se lahko uporabljajo samo elektronske naprave, ki zagotavljajo:
- revizijsko sled
Ne omogočajo:
- brisanje,
- prilagajanje,
- razveljavljanje,
- nadomeščanje,
- dodajanje in
- skrivanje računov.
Naprava mora omogočati vzpostavitev elektronske povezave z informacijskim sistemom FURS-a in podpisovanje sporočil z namenskim digitalnim potrdilom. Zavezanci bodo do 31.12.2017 lahko uporabljali vezano knjigo računov (VKR), vendar bodo morali te račune v roku 10 dni vnesti preko mini blagajne na FURS.
Kako ravnati v primeru ukvare blagajne in izpada internetne povezave?
- V primeru okvare blagajne zavezanci morajo izdati račun iz KVR in jih naknadno potrditi naslednji dan po prenehanju vzrokov za okvaro.
- V primeru izpada internetne povezave izdajati račune brez EOR oznake in jih naknadno poslati v potrditev v roku dveh delovnih oz. naslednji dan po prenehanju vzrokov za okvaro.
Postopki pred prvo izdajo davčnega računa
- Sprejem notranjega akta v katerem mora zavezanec navesti:
- podatke o nepremičnini poslovnega prostora
- oznake poslovnega prostora, kjer se uporabljajo blagajne
- oznake blagajn za gotovinsko poslovanje
- način dodeljevanja številk računov
- oznake oseb, ki bodo izdajale račune
- pridobitev namenskega digitalnega potrdila
- posredovanje podatkov o poslovnih prostorih in vse naknadne spremembe
- prilagoditev podatkov na izdanih računih
- namestitev obvestila o obvezni izstavitvi in prevzemu računa
Katere so dodatne obvezne sestavine gotovinskega računa?
- Čas izdaje računa (ura:min:sek),
- Oznaka fizične osebe, ki izdaja račun
- Enkratna identifikacijska oznaka računa EOR
- Zaščitna oznaka izdajatelja računa ZOI
Zavezanec v postopku davčnega potrjevanja tako posreduje FURSU naslednje podatke:
- Davčna številka zavezanca,
- Datum in čas izdaje
- Številka računa,
- Znesek osnove, stopnjo DDV-ja, skupno vrednost za plačilo
- Davčno številko fizične osebe, ki je račun izdelala
- Oznaka ZOI,
- Davčna številka plačnika DDV-ja,
- Številka prvotnega računa v primeru naknadne spremembe računa (npr. dobropis).
Nadzor in globe:
Velja opozoriti, da ob neupoštevanju določil ZdavPR, pretijo visoke globe od 1.500 € do 75.000€ za samostoje podjetnike, od 2.000€ do 150.000€ za pravne osebe. Pravtako se lahko kaznuje odgovorno osebo od 800€ do 20.000€.
V primeru, da kupec ne prevzame račun ali ga ne zadrži do odhoda iz poslovnega prostora in ga na zahtevo pooblaščene osebe, ne predloži, znaša globa 40€.[/av_textblock]